Zowel een te laag als een te hoog vetpercentage tast je gezondheid aan. Daarom is er bepaalde range die gezond. Deze hangt ook af van geslacht en leeftijd. Zo blijken topatleten vaak een vetpercentage te hebben tussen de 6 - 13 bij mannen en 14 - 20 bij vrouwen. Zij verbruiken gewoon ontzettend veel energie en dat zie je terug in hun vetpercentage. Maar wat is nou werkelijk een gezond vetpercentage voor een 'normaal' persoon?

uit vet bestaat. Dit is natuurlijk niet gezond.

Wanneer dit lukt krijg je haas eindelijk dat figuur wat je al tijden wilt. Je kunt je vetpercentage verlagen door een crashdieet te volgen, aan cardio, voedingscentrum hardlopen of fitness te doen. Maar de beste manier om je vetpercentage te verlagen is door je voeding aan te passen. Je zult met het verlagen van je vetpercentage niet alleen slanker worden maar ook gezonder. Je zal veel lekkerder in je vel zitten! De verlaging van je vetpercentage zal per week beter worden wanneer je de juiste tips hanteert. Hoe snel je je vetpercentage kan verlagen is voor iedereen verschillend. En ook het doel is voor iedereen anders. De én wil zijn vetpercentage verlagen voor bodybuilding en dus zonder afvallen en spierverlies. De ander wil graag een plattere buik zodat je weer in je spijkerbroek van vorig jaar past.

Bmi berekenen met de bmi meter - gemakkelijk snel jouw bmi


In deze blog leer je: More. Het is een hype om tegenwoordig een laag vetpercentage afvallen te hebben. Nu is dat ook niet zo gek want een hoog vetpercentage is slecht voor je gezondheid. Daarnaast krijg je meer zelfvertrouwen als je een gezond vetpercentage hebt. Maar hoe kan jij je vetpercentage verlagen? Door vet te verbranden. Dit klinkt logisch toch? Maar dit makkelijker gezegd dan gedaan! Zowel mannen als vrouwen vinden het belangrijk om hun vetpercentage te verlagen.

Wat is een gezond vetpercentage?


Laat je in eerste instantie leiden door hoeveel dorst je hebt. 6, eet gefermenteerde voeding. Gefermenteerde voeding, zoals biologische kefir, biologische yoghurt en zuurkool bevatten levende culturen van goede bacteriën. Veel goede bacteriën in onze darmen kunnen helpen bij het handhaven van een gezond gewicht. 13 je kunt ook probiotica nemen; die kunnen zelfs helpen bij het beperken van stress. 14 7 Vermijd toegevoegde suikers en kunstmatige zoetstoffen. Ze kunnen je hongergevoel doen toenemen en leiden tot overeten.

lichaamsvet verlagen

Een van de beste manieren om je lichaamsvet te verminderen is door minder granen te eten. 10, deze koolhydraatrijke voedingsmiddelen kunnen de afname van lichaamsvet vertragen. Voeding die veel koolhydraten bevatten zijn: brood, rijst, gebak, snoep, pasta, crackers, chips, muffins en bagels. Deze sterk granen bevatten weinig voeding meer en kunnen de bloedsuikerspiegel snel verhogen, wat vaak resulteert in vetopslag. 11, er zijn andere voedingsmiddelen die koolhydraten bevatten, zoals fruit en peulvruchten; deze voedingsmiddelen bevatten echter ook een hoog gehalte aan andere essentiële voedingsstoffen, en hoeven niet per se te worden beperkt. 5, maak water keuze nummer 1 als het om drinken gaat.

Op een normale dag zouden de meeste mensen ongeveer acht glazen water van 250 moeten drinken. Kies drinken zonder calorieën, voor de beste hydratatie. 12, vermijd gezoete, calorierijke dranken zoals frisdrank, sap of energiedrankjes, omdat ze ongemerkt calorieën aan je dieet toevoegen en je vetgehalte kunnen verhogen. Dit is een algemene aanbeveling. De hoeveelheid vocht die elk persoon nodig heeft, is afhankelijk van de grootte van de persoon en de hoeveelheid transpiratievocht. Bijvoorbeeld, iemand kinderen die aërobe oefeningen doet zal meer moeten drinken om de vochthuishouding op peil te houden.

Vetpercentage is een betere maatstaf dan gewicht of bmi

Deze voedingsmiddelen zijn zeer voedzaam en bevatten veel gezonde voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft. Het wordt aangeraden om ongeveer vijf tot negen porties groenten en fruit per dag te consumeren. Eet een tot twee porties fruit en voor de rest groente. 8, kies je voedingsmiddelen uit deze groepen, kies dan de felgekleurde of donkere soorten. Deze voedingsmiddelen bevatten meestal meer voedingsstoffen, ofwel meer vitaminen, mineralen en antioxidanten. 9, kies bijvoorbeeld liever boerenkool dan ijsbergsla. Probeer hoge creatief te worden met groenten. Probeer ze rauw met een dipsaus of in een salade, gebakken, of kook ze in een soep, rooster ze in de oven, grill ze buiten, of verstop ze in een smoothie of in spaghettisaus en giet dit over de spaghetti. Verminder het aantal granen dat je eet.

lichaamsvet verlagen

Vetpercentage verlagen - tips voor een Slank en gezond Lichaam

Dit zal ervoor zorgen dat je voldoet aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. Vrouwen hebben 46 g per dag nodig en mannen. 6, magere eiwitbronnen omvatten: pluimvee, mager rundvlees, varkensvlees, boek peulvruchten, tofu, magere zuivel en zeevruchten. Beperken of vermijden eiwitbronnen die veel verzadigd vet bevatten. Sommige studies hebben aangetoond dat een dieet rijk aan verzadigde vetten lichaamsvet kan doen toenemen — vooral in je buik. 7, beperk voedsel zoals: volle zuivelproducten, vet vlees en boter. 3, maak groenten en fruit een prioriteit in je maaltijden. Naast mager eiwit dient groenten een belangrijk deel van je maaltijden en snacks te vormen. Eet ook veel fruit.

Je eindresultaat moet dat zijn wat je dagelijks binnenkrijgt, voor een langzaam en veilige afname horloge van lichaamsvet. Begin niet aan een hongerdieet of minder dan 1200 calorieën per dag. Als je te weinig calorieën binnenkrijgt, dan stopt het afvallen of verlies je spiermassa, en geen lichaamsvet. 4, overleg eerst met arts of diëtist over de hoeveelheid calorieën die je moet consumeren, om vet te verbranden. Focus op mager eiwit. Eiwit is essentieel voor de stofwisseling van je lichaam. Richt je op mager eiwit bij alle maaltijden en snacks om het afvallen en de vetverbranding te ondersteunen. 5, zorg voor mager eiwit in alle maaltijden.

Bmi berekenen met de bmi meter - gemakkelijk & snel jouw bmi

Methode 1, het verminderen van lichaamsvet koken door een verandering van dieet 1, kies maaltijden die caloriearm zijn. Een caloriearm dieet zal je helpen af te vallen en lichaamsvet kwijt te raken. 2, houd bij hoeveel calorieën je dagelijks binnen krijgt en verminder dit aantal met ongeveer 500 calorieën per dag. Dit resulteert in een gewichtsverlies van een 1-2 pond per week. 3, tel hoeveel calorieën je momenteel consumeert. Je kunt een dieetdagboek, app of online rekenmachine gebruiken om dit nauwkeurig te doen. Snijd met ongeveer 500 calorieën in deze hoeveelheid.

Lichaamsvet verlagen
Rated 4/5 based on 525 reviews